Lewy mózg czy prawy mózg? Nauka i sztuka tworzenia bezpośrednich kampanii pocztowych

Udostępnij

Napisany przez Joela Basę, menedżera ds. e-marketingu w Xerox Corporation Jesteś lewą czy prawą półkulą mózgową? Nie jesteś pewien (dowiedz się tego tutaj)? Dla tych z Was, którzy byli zaangażowani w proces tworzenia kampanii marketingu bezpośredniego, prawdopodobnie musieliście (wraz ze swoim zespołem) ćwiczyć obie strony mózgu (być może ku swojemu przerażeniu).

Ostatnio przeczytałem narzędzie Xerox Business Development Tool "Profiting through Personalization II" (zawierające XMPie). Jest to szczegółowe źródło informacji na temat przeprowadzenia udanej kampanii. Wskazuje również 6 krytycznych elementów do opracowania udanej kampanii z wykorzystaniem zmiennych danych i cross-mediów w środowisku druku cyfrowego.

    Strategia Źródła danych Oferty Wezwanie do działania Kreatywność Pomiar

Z mojego doświadczenia w pracy wynika, że kluczowe jest nie tylko przyjrzenie się tym elementom, ale również posiadanie odpowiedniego personelu, który może wyróżniać się w danym elemencie. Jeśli wcielisz się w teorię lewej/prawej półkuli mózgu, wybór osób, których "półkula mózgu" lepiej pasuje do tych elementów, może być korzystny. Przedstawię wam moje spojrzenie na każdy element i przypiszę mu "stronę". Strategia - Lewa i Prawa Strona Dla mnie strategia wymaga zarówno nauki analizy danych, jak i sztuki atrakcyjnej kreacji i wyboru oferty. Kiedy są one odpowiednio połączone, główny cel (np. generowanie leadów) może zostać osiągnięty z większym prawdopodobieństwem. Współpraca pomiędzy osobami o lewym i prawym mózgu jest kluczowa dla ogólnego sukcesu strategii. Źródła danych - Lewy Źródła danych zaliczam do funkcji lewej półkuli mózgu. Rozpoznawanie wzorców (takich jak zwyczaje zakupowe, geotargetowanie, itp.) i analityka są kluczowe dla rozwoju właściwych grup odbiorców, co moim zdaniem pozwala na opracowanie oferty, kreacji i pomiarów dla kampanii. Oferty - lewa i prawa strona Po raz kolejny uważam, że ten element, aby był dobrany optymalnie, musi być połączeniem lewej i prawej półkuli mózgowej. Analityka jest wymagana do określenia możliwości realizacji oferty, ale kreatywność jest wymagana do wyboru ofert, które są uważane za atrakcyjne w oparciu o docelową grupę odbiorców. Wezwanie do działania - lewe czy prawe Moim zdaniem wezwanie do działania może być określone przez osoby myślące lewą lub prawą półkulą mózgu (ale można mnie przekonać, że jest inaczej). Niezależnie od tego, ten element musi być jasny i instruować odbiorców, jak mają reagować. Kreatywność - Prawica (ale nie zapominaj o Lewicy) Opracowanie skutecznej kreacji wykorzystującej technologię może stanowić różnicę między sukcesem a porażką. Dla mnie jest jasne, że rozwój kreatywności będzie wymagał osób z prawą częścią mózgu. Nie należy jednak zapominać o logice (Lewy Mózg) stojącej za personalizacją dzieła. Pomiar - Lewy Istnieje wiele sposobów, aby zmierzyć sukces kampanii. Skupienie się na danych wymaga analityki i logiki, które należą do lewej półkuli mózgu. Rozwijanie udanych kampanii Direct Mail, czy jest to lepiej zrobione przez osoby z lewą czy prawą półkulą mózgu? Czy jest to bardziej sztuka czy nauka? Jakie są Twoje przemyślenia? [ankieta id="3″]