5 porad na początek, jak przygotować kampanię retargetingową

Udostępnij

Wiesz co jest łatwiejsze niż znalezienie nowych klientów? Nakłonienie ludzi, którzy już są zainteresowani Twoim biznesem, aby stali się klientami. A jednym z najlepszych sposobów, aby to zrobić jest kampania retargetingowa.

Więc czym dokładnie jest kampania retargetingowa i jak możesz zacząć? Przygotuj się do odetchnięcia z ulgą, ponieważ jest to o wiele łatwiejsze niż się wydaje. Zasadniczo, kampania retargetingowa to seria reklam, które są skierowane do osób, które już wyraziły zainteresowanie Twoimi produktami lub usługami.

Retargeting działa poprzez upuszczenie cookie (mały kawałek danych, który jest osadzony w przeglądarce użytkownika) na użytkowników, którzy odwiedzają Twoją stronę, pozwalając mu śledzić użytkownika, gdy odwiedza inne strony internetowe. Następnie, retargeting cookie umożliwi wyświetlanie reklam na tych stronach, zachęcając użytkownika do powrotu na Twoją stronę.

Różnica między retargetingiem a remarketingiem polega na mechanizmie wykorzystywanym do sprowadzania użytkowników z powrotem na Twoją stronę. Z retargetingu, plik cookie jest umieszczony, i służy reklamy. Z remarketingu mechanizm, aby uzyskać użytkowników z powrotem do witryny jest zwykle e-mail - zbieranie użytkowników e-maile i następujące z kampanii drip.

Ponieważ mówimy o retargetingu, skupmy się na tym. Jak w przypadku każdego rodzaju kampanii reklamowej, jest kilka rzeczy, o których będziesz musiał pamiętać. Nie martw się, te pięć wskazówek pomoże Ci dać fundament wiedzy, którego potrzebujesz, aby ustawić kampanie retargetingowe, które faktycznie działają.

Dostosuj swój cel biznesowy do celu retargetingu

Zawsze chcesz być w stanie zmierzyć swój sukces, a ustalenie celu jest świetnym sposobem, aby to zrobić. Istnieją dwa główne rodzaje celów związanych z kampaniami retargetingowymi: Awareness i Conversion.

Reklamyświadomościowe skupiają się głównie na tym, aby ludzie wiedzieli, jakie produkty i usługi masz dostępne. Twoim celem nie jest koniecznie sprzedać coś do nich, to po prostu dostać je do rozpoczęcia myślenia o tym, co można zaoferować.

Reklamy konwersji nie są w rzeczywistości o dokonywaniu sprzedaży - nie przez cały czas, tak. Zamiast tego, ich głównym celem jest przyciągnięcie ludzi głębiej do Twojego lejka sprzedażowego, zachęcając ich do podjęcia kolejnego kroku, czy to dostarczenia więcej informacji o sobie, pobrania darmowego ebooka, lub zrobienia czegokolwiek innego, co chciałbyś, aby zrobili.

Większość kampanii retargetingowych będzie robić obie te rzeczy, chociaż reklamy Conversion mają tendencję do zapewnienia najlepszego zwrotu z inwestycji. Upewnij się, że ten cel jest zgodny z jednym z Twoich celów biznesowych i marketingowych - na przykład, jeśli jednym z Twoich celów marketingowych jest widoczność marki, cel świadomości byłby drogą do zrobienia.

TRAFIAJ DO LUDZI PRAWIDŁOWO ZA PIERWSZYM RAZEM

Nie wszyscy odwiedzający Twoją stronę są jednakowi. Niektórzy z nich nigdy nie staną się płacącymi klientami, bez względu na to, co zrobisz, dlatego ważne jest, aby móc przesiać odwiedzających i dowiedzieć się, które z nich są warte kontynuacji.

Aby to zrobić, użyj oprogramowania takiego jak Google Analytics i zacznij budować profile zachowań. Twoim celem jest dowiedzieć się, jak wygląda potencjalny klient na Twojej stronie - czyli co właściwie robi, gdy jest na niej obecny. Jeśli oglądają tylko jedną stronę i odbijają się od Twojej witryny, prawdopodobnie nie są warci ścigania. Z drugiej strony, jeśli odwiedzili kilka stron informacyjnych, ale potem opuścili, to może po prostu warto ich retargetować.

Im lepiej trafisz do ludzi za pierwszym razem, tym lepsze będą Twoje kampanie retargetingowe. To ma sens, prawda

UPORZĄDKUJ FAKTY ZA PIERWSZYM RAZEM

W ramach prawidłowego targetowania ludzi, będziesz chciał również uzyskać jak najwięcej informacji o nich - w tym adres e-mail. Mając go, możesz skuteczniej retargetować (i w większej ilości miejsc), drastycznie zwiększając swój ogólny wskaźnik sukcesu.

Strony internetowe nie zdobywają adresów e-mail - ich pozyskiwanie musi być częścią ogólnego projektu Twojej strony, jeśli zamierzasz zdobyć ich tyle, by retargetowanie było opłacalne. Jeśli obecnie tego nie robisz, powinieneś rozważyć przeprojektowanie strony internetowej, które może dodać tę funkcjonalność.

USTAL SWÓJ BUDŻET

Kiedy usiądziesz, aby stworzyć swój budżet, rozważ każdą część kampanii i ile każda z nich ma kosztować. Dobrze jest zacząć od bardzo szerokiego, całościowego planu, a potem pracować nad zawężeniem listy.

Jeśli nie możesz sfinansować wszystkiego, co chcesz zrobić (a zdarza się to częściej niż ktokolwiek z nas by chciał), po prostu okrój części oferujące najniższy zwrot z inwestycji lub rozważ retargetowanie mniejszej liczby osób.

TESTUJ I MODYFIKUJ

Praca nie jest skończona, kiedy Twoje kampanie są już skonfigurowane! O testowaniu i optymalizacji moglibyśmy napisać cały wpis na blogu. Ale w skrócie, trzeba będzie przetestować reklamy - i zachować testowanie ich na bieżąco - aby dowiedzieć się, które obrazy, nagłówki i opisy są najlepsze w konwersji ludzi.

Skuteczne tworzenie reklam retargetingowych wymaga innego rodzaju wiedzy niż większość rodzajów marketingu. Jeśli martwisz się o to, aby uzyskać to prawo, nasz zespół w Ironmark może zapewnić kreatywną wiedzę, której potrzebujesz, aby zmaksymalizować sukces swoich reklam retargetingowych. Skontaktuj się z nami już dziś, a jeden z naszych ekspertów może rozpocząć proces.