Następna wielka rzecz - nowe technologie mobilne

Udostępnij

Napisany przez Howard Fenton Starszy konsultant ds. technologii, NAPL Jeśli posłuchać ekspertów w branży, wielu z nich mówi o strategiach komunikacji mobilnej jako najważniejszej szansie rozwoju. Powodem jest wzrost popularności smartfonów, które stają się koniecznością w dzisiejszym biznesie. Istnieją różne podejścia do oferowania usług mobilnych, niektóre są bezpośrednie, takie jak usługi tekstowe SMS, a niektóre są pośrednie i wiążą drukowany element z rozwiązaniem mobilnym. Pierwszą technologią druku, która wypełniła tę lukę były kody QR. Jednak niektórzy zaczynają twierdzić, że NFC, czyli "near field communication" może mieć większy potencjał niż kody QR. Kody QR to dwuwymiarowe kody, które można drukować na plakatach lub materiałach reklamowych, a po sfotografowaniu ich za pomocą smartfona, uruchamiają określoną akcję, taką jak przeniesienie na mobilną stronę docelową, umieszczenie informacji na liście kontaktów smartfona lub wyznaczenie trasy do najbliższego sklepu detalicznego. NFC również może uruchamiać akcje, ale odbywa się to w inny sposób. Wykorzystują one technologię bezprzewodową krótkiego zasięgu do przesyłania informacji pomiędzy chipem a urządzeniem. Jednak w przeciwieństwie do kodu QR, wystarczy dotknięcie smartfonu i nadajnika NFC. Oznacza to, że zamiast skanowania wydrukowanego kodu QR, komunikacja NFC wymaga chipów NFC. Można jej używać do dokonywania płatności, jak w przypadku karty kredytowej, lub do przesyłania informacji lub zdjęć z jednego telefonu komórkowego na drugi. Kwestie bezpieczeństwa NFC Jak w przypadku każdej technologii, akceptacja jest związana z dostępnością sprzętu. Jednym z powodów, dla których kody QR stały się popularne przed NFC, jest fakt, że Apple, producent iPhone'a, nie przyjął NFC. Powodem według wielu historii jest to, że Apple obawia się o kwestie bezpieczeństwa, takie jak skimming. Ale plotka, na podstawie dokumentacji patentowej, jest to, że Apple jest zainteresowany w obejmowaniu NFC z nowszym, bardziej zaawansowanym systemem bezpieczeństwa. Niektórzy mówią, że Apple pracuje nad rozwiązaniem NFC, który wykracza poza prosty transfer ograniczonych informacji do strategii, która obejmuje bezpieczeństwo biometryczne, w którym iPhone stanie się nowy sposób, aby udowodnić swoją tożsamość i oferują opcje handlu elektronicznego, strategia zwana cyfrowy portfel . Istnieją pewne doniesienia o opóźnieniach rozwojowych w Apple, ale koncepcja cyfrowego portfela jest już w fazie testów beta. Ale nawet jeśli Apple wspiera NFC i tworzy aplikację cyfrowego portfela, nie oznacza to, że kody QR odejdą. Oba mogą współistnieć i każdy z nich może mieć swoją własną unikalną zaletę. Kody QR są szybkie i darmowe, podczas gdy NFC nie. Większym pytaniem jest jednak to, w jaki sposób wypełniasz lukę pomiędzy marketingiem drukowanym a mobilnym? Interesują Cię podobne tematy? Możesz sprawdzić:

    Czy reklamy online są mniej efektywne niż reklamy telewizyjne i drukowane? Kody QR: Więcej niż tylko skróty Trwała #PowerofPrint: Jak druk pozostaje aktualny w cyfrowym świecie Dlaczego system ostrzegania o prawach autorskich może nie powstrzymać nielegalnego pobierania plików Co mają wspólnego Xerox Color 550/560, drukowanie zabezpieczające i Narodowy Dzień Liczby Pi?

_____ Howie Fenton jest konsultantem i doradcą biznesowym w NAPL, a także płatnym współpracownikiem tego bloga. Howie doradza drukarniom komercyjnym i zakładom produkcyjnym w zakresie porównywania wydajności z liderami branży, zwiększania produktywności oraz dodawania usług cyfrowych i wartościowych poprzez badania klientów. Aby uzyskać więcej informacji, kliknij tutaj.