Czy chciałbyś, aby potencjalni nowi klienci sami do Ciebie dzwonili? To właśnie mi się zdarza. Potencjalni klienci odbierają telefon i kontaktują się ze mną. Mój newsletter jest jednym z kanałów, które przynoszą mi taki efekt. Czytelnicy są zainteresowani tym, co mam do powiedzenia. Czują się zaangażowani w moje działania. Ale to nie wystarczy. Za każdym razem, gdy komunikuję się z moimi czytelnikami, mam też wezwanie do działania. Zachęcam ich do kupna jednego z moich produktów. To tworzy sprzedaż, a także sprawia, że telefon dzwoni. Czy wezwanie do działania wystarczy, aby zapełnić prasę? Szczera odpowiedź brzmi: prawdopodobnie nie - zwłaszcza jeśli masz tak wydajną prasę jak Xerox! Oto więc kolejny sposób na wykorzystanie newslettera do napędzania sprzedaży. Zauważ, że ten system wymaga, abyś wysyłał swój newsletter w formie elektronicznej. Wymaga również, abyś używał systemu, który śledzi działania w Twoich newsletterach. Ja korzystam z MailChimp. Lubię ten system, ponieważ jest łatwy w użyciu. Jest też darmowy, dopóki nie masz listy 2000 kontaktów (choć w wersji płatnej funkcjonalność jest lepsza). Oto trzyetapowy proces napędzania sprzedaży za pomocą newslettera
- Zaoferowanie zasobu do pobrania
Ludzie, którzy są poważnie zainteresowani produktem lub usługą, lubią mieć więcej informacji. Rozważ możliwość pobrania darmowego materiału, który oferuje np. 5 sposobów na to, jak najlepiej wykorzystać kampanię direct mail. (Możesz ustawić pobieranie plików w MailChimp, lub na konkretnej stronie w Twojej witrynie). Umieść link do tego zasobu w swoim newsletterze. Upewnij się, że masz wyraźne wezwanie do działania, aby go pobrać. Poinformuj ludzi, że jest on darmowy i nie muszą zostawiać żadnych danych kontaktowych.
- Sprawdź, kto pobiera materiały
Dobry system e-mailowy będzie w stanie dokładnie określić, którzy użytkownicy kliknęli w link do zasobu. Kilka dni po wysłaniu newslettera, pobierz ten raport. Od razu masz listę osób, które są zainteresowane tym produktem lub usługą.
- Skontaktuj się z nowymi potencjalnymi klientami
Teraz nadszedł czas, aby podnieść słuchawkę telefonu! Kiedy korzystałem z tego systemu, miałem niewiarygodnie wysoki wskaźnik sukcesu moich rozmów. Nie każdy dokonał zakupu, ale udało mi się przeprowadzić wartościową rozmowę z prawie każdym. Połączenia te często prowadziły do dyskusji o innych produktach i usługach, jak również. Co się stanie, jeśli nie masz numeru telefonu do potencjalnego klienta? Jeśli masz nazwisko i adres e-mail, bardzo łatwo jest znaleźć numer telefonu do potencjalnego klienta. Proste wyszukiwanie w Google ujawni numer klienta, jeśli jego e-mail zawiera nazwę firmy. Możesz nawet być w stanie znaleźć bezpośrednią linię telefoniczną do nich. A za pomocą LinkedIn można nawet ujawnić ich numer telefonu komórkowego. Oto studium przypadku 90 minut temu wysłałem e-mail o moich usługach mentoringu. Już teraz mam listę 14 osób, do których mogę zadzwonić. Wiem, że ta lista kontaktów będzie rosła przez cały dzień. Wypróbuj ten system sam Jest to prosty i efektywny kosztowo sposób na zbudowanie serii udanych rozmów i spotkań sprzedażowych. Uwaga redaktora: Ten post jest częścią większej serii o tym, jak skutecznie wykorzystać cyfrowe kanały medialne do napędzania sprzedaży:
- Mam małą widownię w mediach społecznościowych: Jak mogę zwiększyć sprzedaż?
Wskazówki, jak przyciągnąć czytelników na bloga
4 sposoby na przyciągnięcie większej liczby czytelników do Twojego newslettera
Napędzanie sprzedaży za pomocą e-Newslettera
PS Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat skutecznego wykorzystania mediów społecznościowych w celu przyciągnięcia czytelników do swojego newslettera i sprzedaży usług poligraficznych, pobierz mój darmowy przewodnik "Dziesięć zasad mediów społecznościowych dla sprzedawców usług poligraficznych". Będziesz również regularnie otrzymywać mój biuletyn "Views from the print buyer", pełen pomysłów na to, jak efektywnie wykorzystywać media społecznościowe i sprzedawać usługi poligraficzne.