Sportowcy ciężko przygotowują się do zawodów
Ciężko trenują. Jedzą odpowiednią żywność. Sprawdzają miejsce zawodów. Niczego nie pozostawiają przypadkowi. Przygotowywanie się do imprezy dla klientów jest bardzo podobne. W moim ostatnim artykule skupiłem się na trzech kluczowych obszarach strategii, na których należy się skupić podczas planowania imprezy dla klientów. W tym artykule chcę się skupić na trzech zadaniach, które należy wykonać po rozesłaniu zaproszeń. Kiedy zaczną napływać odpowiedzi, kuszące może być myślenie, że wszystko zostało już zrobione. Jednak nadal jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby upewnić się, że Twoje wydarzenie będzie tak udane, jak to tylko możliwe. Oto pierwsze zadanie.
Rozsyłanie teaserów przed wydarzeniem
Nie każdy, kto przyjmie Twoje zaproszenie, będzie w rzeczywistości uczestniczył w wydarzeniu. Różne rzeczy pojawiają się w ostatniej chwili. Ludzie zapominają, że zgodzili się wziąć udział w wydarzeniu. Dlatego ważne jest, aby ciągle przypominać im o wydarzeniu i upewnić się, że są nim podekscytowani. Najlepszym sposobem na to jest wysyłanie informacji, dzięki którym uczestnicy będą wiedzieli dokładnie, dlaczego powinni wziąć udział w wydarzeniu. Przypomnij im o możliwościach nawiązywania kontaktów. Niech wiedzą, czego nauczą się podczas wydarzenia. Jeśli masz prelegenta, może on mieć krótki filmik lub fragment swojej treści, który możesz rozesłać. To nie są tylko teasery, które powinieneś wysyłać z wyprzedzeniem.
Wysyłaj informacje przed wydarzeniem
To może brzmieć dokładnie tak samo jak wysyłanie teaserów. Jednak w rzeczywistości jest to coś zupełnie innego. Informacje przed wydarzeniem mają na celu przekazanie delegatom praktycznych informacji. Muszą oni wiedzieć o parkingu i transporcie publicznym, tak aby mieli jak najlepsze możliwości dotarcia na miejsce na czas. Można również poinformować ich o zasadach ubioru. Wreszcie, ważne jest, aby uczestnicy wiedzieli, czy i kiedy zostaną nakarmieni. Wtedy będą mogli skupić się na prelegentach, nie martwiąc się o tego typu sprawy. Ale nie należy skupiać się tylko na klientach.
Poinformuj zespół sprzedaży
Upewnij się, że wiedzą oni dokładnie, co chcesz uzyskać dzięki temu wydarzeniu. Czy są jakieś kluczowe informacje, które mają być przekazane uczestnikom? Czy do każdego klienta zostaną przydzieleni konkretni handlowcy? Do czego chcesz, aby przekonali nowych potencjalnych klientów? Taki poziom komunikacji zrobi wrażenie na klientach. Zmaksymalizuje sukces wydarzenia.
Te działania nie kończą się wraz z rozpoczęciem wydarzenia
W moim następnym artykule będę mówił o zarządzaniu po wydarzeniu. Niektórzy mogą uważać, że te zadania są zbędne.
Czy eventy naprawdę wymagają takiego poziomu organizacji?
Pamiętaj, że jest to szansa na nawiązanie długotrwałego dialogu z kluczowymi klientami i prospektami. Jest to również okazja, aby zrobić na nich wrażenie, pozostawiając korzystne wrażenie, które będzie trwało długo po ich wyjściu. Możesz przekonać ich, aby myśleli o Twojej firmie jako o partnerze, który rozumie ich biznes, a nie jako o dostawcy towaru. Z tych powodów ważne jest, aby przygotować się do spotkania z klientem tak dokładnie, jak sportowiec przygotowuje się do zawodów sportowych. Uwaga redaktora: Ten wpis jest częścią większej serii na temat organizowania wydarzeń dla klientów*.
- Czy rozważałeś organizację imprez dla klientów w celu promocji swojej firmy?
Trzy kluczowe kwestie, które należy rozważyć przed rozpoczęciem imprezy dla klientów
Jak zmaksymalizować sukces imprezy dla klientów?
- — PS Jeśli chcesz poznać pomysły na to, jak nawiązać kontakt z dzisiejszymi klientami, pobierz mój darmowy e-book "Dziesięć typowych błędów w sprzedaży druku i co z nimi zrobić" na stronie http://profitableprintrelationships.com/e-book/. Będziesz również regularnie otrzymywać mój biuletyn "Views from the print buyer", pełen pomysłów na to, jak skutecznie sprzedawać druk.