Inteligentne podejście do budowania zaufania do swojego grafika

Udostępnij

Projektowanie graficzne czyni cuda w działaniach marketingowych, ale tylko wtedy, gdy uda Ci się wybrać odpowiednich projektantów i podejść do budowania z nimi zaufania w sposób przemyślany.

Według FinancesOnline, prawie 50% małych i średnich przedsiębiorstw uważa, że projekt graficzny jest kluczowym czynnikiem ich sukcesu. Profesjonalni graficy potrafią tworzyć arcydzieła. Jednak bez pewnej współpracy ze strony klienta, wysiłek może okazać się daremny.

Related post: Jak wybrać projektanta, którego styl jest zgodny z Twoim własnym?

Jak utrzymać satysfakcjonującą relację z grafikiem, aby osiągnąć najwyższej klasy rezultaty?

Bądź tak otwarty, jak to tylko możliwe

Jeśli chcesz, aby projektant zrozumiał Twoje potrzeby, ważne jest, aby być otwartym na ich temat. Upewnij się, że przekazujesz swoje wymagania tak jasno, jak to tylko możliwe. Jeśli masz pytania, zadawaj je. Jeśli masz ograniczenia, mów o nich.

Ponieważ specjaliści bardzo się starają, aby spełnić Twoje potrzeby, nie wahaj się im pomóc. Jeśli nie będziesz mówił wprost o szczegółach, istnieje możliwość, że projektant nie zrozumie Twoich potrzeb prawidłowo.

Zaufaj opinii profesjonalisty

Grafik może zwrócić Twoją uwagę na coś, co przeoczyłeś lub zasugerować poprawki do Twoich planów. Słuchanie tego, co projektant ma do powiedzenia, jest nie tylko kluczem do zbudowania zaufania z ekspertem, ale może pomóc w osiągnięciu doskonałych rezultatów. Krótko mówiąc, staraj się być elastyczny. Nie traktuj sugestii jako krytyki.

Mów wprost o swoim budżecie

Rozmowa o budżecie może być niewygodna. Jeśli jednak nie podzielisz się z projektantem swoimi możliwościami finansowymi, może on po drodze podejmować błędne decyzje związane z budżetem. Jasno określ, co możesz, a czego nie możesz wydać. Profesjonalny projektant może dostosować projekt do wielkości Twojego budżetu i wyjaśnić, co można zrobić, biorąc pod uwagę pieniądze, które możesz wydać.

Bądź otwarty na komunikację

Profesjonalni projektanci uwielbiają zadawać pytania. Wiedzą, że lepiej jest zapytać dwa razy, niż ponownie wykonywać projekt. Dlatego należy być gotowym na regularną komunikację. Choć czasami pytania mogą wydawać się irytujące, są one kluczem do udanej współpracy i najwyższej jakości rezultatów.

related post: 11 terminów związanych z projektowaniem graficznym, które musisz znać

Przekazuj konstruktywną krytykę

Jeśli nie podoba Ci się coś, co zrobił projektant, zawsze wyjaśnij powód. Stwierdzenie "Nie podoba mi się ta fioletowa czcionka w rogu" nie wnosi żadnej konstruktywnej informacji. Rozważ wyjaśnienie, dlaczego nie podoba Ci się ten kolor. Być może za bardzo się wyróżnia, a Ty chcesz skupić uwagę potencjalnego klienta na czymś innym. A może uważasz, że rozmiar jest niewłaściwy lub kolor jest zbyt jaskrawy. Brak szczegółowych wyjaśnień może doprowadzić do kolejnego niezamierzonego błędu.

Dziel się przykładami

Najczęściej świetny pomysł na projekt jest inspirowany czyjąś pracą. Nie wahaj się pokazać swojemu grafikowi przykładów. W końcu obraz jest wart tysiąca słów.

Powiedzenie "Chcę, żeby to wyglądało tak, tylko trochę inaczej" i pokazanie zdjęcia jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż powiedzenie "Chcę czegoś, co naprawdę jest super! Proszę, zrób coś". Pomocne w tym procesie może być również dostarczenie przykładów elementów, kolorów i czcionek, które Ci się nie podobają.

Niech zwycięży zaufanie

Niektórzy klienci obawiają się, że bez odpowiedniego nadzoru grafik będzie popełniał błędy. Nalegają na ścisłe monitorowanie procesu, utrudniając tym samym pracę projektanta.

Mimo że regularna komunikacja jest kluczem do sukcesu projektu, zrzędzenie może go znacznie opóźnić. W końcu projektowanie graficzne to proces twórczy. Pozwól projektantowi na pewną swobodę i pole do manewru. Z pewnością się to opłaci.

Budowanie zaufania z projektantem graficznym jest jednym z najważniejszych elementów każdego projektu. Jeśli raz "dogadasz się" z projektantem, niesamowite rezultaty są gwarantowane. Jeśli szukasz profesjonalnych projektantów graficznych do pomocy przy następnym projekcie, skontaktuj się z ekspertami z firmy Ironmark. Z przyjemnością pomożemy Ci w następnym projekcie!