Potrzeba VDP

Udostępnij

Napisany przez Howie Fenton Starszy konsultant ds. technologii, NAPL Niedawny artykuł w Retailing Today zatytułowany "Personalizacja: The New Digital Shopping Experience" omawiał badania dotyczące opinii konsumentów na temat personalizacji. Jak być może wiesz, ludzie mają mieszane opinie na temat spersonalizowanych ofert. Artykuł opiera się na opublikowanym przez Infosys badaniu "Rethinking Retail", które wykazało, że podczas gdy niektórzy klienci nie doceniają personalizacji, inni podejmują decyzje zakupowe w oparciu o personalizację i twierdzą, że doceniliby więcej możliwości personalizacji. Badanie Infosys zostało przeprowadzone na grupie 1000 konsumentów i 50 sprzedawców detalicznych. W raporcie zapytano również o interakcje z marką w kanałach sprzedaży i wielokanałowe doświadczenia zakupowe. Ważne jest, aby zrozumieć, że badanie to skupiło się na personalizacji w środowiskach zakupowych, takich jak sklepy i strony internetowe. Spośród badanych osób, 20% przyznało, że doświadczyło spersonalizowanej oferty podczas zakupów w sklepach, a 27% stwierdziło, że widziało spersonalizowane oferty online. Spośród tych, którzy doświadczyli ofert personalizowanych:

    67% jest zdecydowanie za spersonalizowanymi kuponami 62% lubi spersonalizowane oferty / promocje oparte na wcześniejszych doświadczeniach 62% docenia rekomendacje oparte na wcześniejszych zakupach

Spośród kupujących, którzy doświadczyli personalizacji, 86% stwierdziło, że wpłynęła ona na ich chęć dokonania zakupu, a 25% stwierdziło, że znacząco wpłynęła na to, co kupili. Badanie wykazało, że klienci uważali, że personalizacja jest skuteczna w przypadku: produktów spożywczych (56%), rozrywki (53%), produktów zdrowotnych i kosmetycznych (51%), elektroniki (50%), odzieży (47%) i farmaceutyków (42%). Co prawda badanie to dotyczyło wyników spersonalizowanych ofert w sklepach i online, co różni się od otrzymywania spersonalizowanych produktów drukowanych, ale pokazuje, jak bardzo personalizacja jest doceniana przez klientów. Dowód na to, że VDP jest szansą na rozwój Wykazanie, że personalizacja jest doceniana przez klientów i skutecznie wpływa na decyzje zakupowe, jest kolejnym elementem potwierdzającym tezę, że oferowanie usług personalizacji jest świetną okazją do rozwoju. Można to dodać do badań, które pokazują skuteczność personalizacji z takich źródeł jak Xerox i Podi. Wiemy również z naszego badania NAPL Digital Services Study, że ci, którzy oferują usługi związane ze zmiennymi danymi, zgłaszają, że zwiększyło to sprzedaż i rentowność. Dla wszystkich zainteresowanych przezwyciężeniem problemów związanych z wdrażaniem i sprzedażą VDP, warto odwiedzić nasze dwa ostatnie blogi na ten temat "The Pros and Cons of VDP" oraz "Struggling with Sales? - Spróbuj dodać Cyfrowe Wsparcie Sprzedaży". - Howard Fenton jest Konsultantem i Doradcą Biznesowym w NAPL. Howie doradza drukarniom komercyjnym i zakładom produkcyjnym w zakresie porównywania wydajności z liderami branży, zwiększania produktywności poprzez zarządzanie przepływem pracy, dodawania i integrowania nowych usług cyfrowych oraz zwiększania wartości poprzez badania klientów.