4 sposoby na przyciągnięcie większej liczby czytelników do Twojego newslettera

Udostępnij

Jaki jest sens w prowadzeniu bloga?

To jest pytanie, które często mi się nasuwa. Wiele osób nie widzi, w jaki sposób blog tworzy biznes. Te osoby mają całkowitą rację, że mają takie wątpliwości. Czasami dobre blogi są po prostu ignorowane. Jak widzieliśmy w moim ostatnim artykule, nie ma zbyt wiele sensu w posiadaniu bloga bez czytelników. Przyjrzeliśmy się trzem sposobom, w jaki można promować swój blog bardziej efektywnie. Ale nawet jeśli stworzysz popularnego bloga, nadal napotykasz problem.

Jak utrzymać ludzi czytających Twojego bloga?

Większość ludzi znajdzie Twojego bloga w mediach społecznościowych. Ale to jedna rzecz, aby chwilowo zatrzymać się na blogu, aby przeczytać ciekawy kawałek, a coś zupełnie innego, aby pamiętać, aby wrócić i odwiedzić go. Jeśli chcesz wykreować klientów ze swojego bloga, ważne jest, aby mieć stałych czytelników, którzy cenią sobie Twoje treści.

Dlatego właśnie musisz stworzyć newsletter

Jaka jest więc różnica między newsletterem a blogiem? Dobra wiadomość jest taka, że oba mogą korzystać z tych samych treści. Są one jednak wysyłane w zupełnie inny sposób. Blog jest publikowany. Umieszczasz go na swojej stronie internetowej i każdy może wejść i go przeczytać. Newsletter jest wysyłany, zazwyczaj w formie e-maila, do osób, które wyraziły chęć jego otrzymywania. Czytelnicy bloga i czytelnicy newslettera znajdują się zazwyczaj w zupełnie innych punktach podróży kupującego. Czytelnik bloga to osoba, która być może nigdy wcześniej nie słyszała o Twojej firmie. Może też wykazywać przelotne zainteresowanie. Czytelnik newslettera jest świadomy istnienia Twojej firmy i bloga. Jest na tyle zainteresowany, że zdecydował się regularnie otrzymywać informacje od Ciebie. Są to potencjalni klienci. Oznacza to, że powinieneś zachęcać czytelników blogów i newsletterów do podjęcia działań na różne sposoby, jak się przekonasz. Wreszcie, ponieważ newsletter jest wysyłany do konkretnych czytelników, jego sukces jest znacznie bardziej mierzalny. Jest więc wiele powodów, dla których zapisywanie się na newsletter jest znacznie bardziej pożądane niż posiadanie ich jako przypadkowych czytelników Twojego bloga.

Jak zachęcić ludzi do zapisania się na newsletter?

Najważniejsze jest to, aby dać ludziom powód do zapisania się na Twoje informacje. Obiecywanie ludziom "regularnych wiadomości od naszej firmy" nie wystarczy w dzisiejszej dobie przeładowania informacyjnego. Zamiast tego, powinieneś dać ludziom użyteczne źródło informacji w zamian za zapisanie się. Na przykład, jeśli zapiszesz się do mojego newslettera, otrzymasz e-book o tym, jak wykorzystać media społecznościowe do sprzedaży druku (więcej informacji na ten temat znajdziesz na dole tego artykułu). Istnieją cztery sposoby na promowanie newslettera i zachęty do zapisania się:

1.) Poinformuj obecnych klientów

Twoi obecni klienci często z chęcią staną się stałymi czytelnikami. Jest to również świetny sposób na to, abyś nie zapomniał o nich, a także na budowanie dodatkowego zaangażowania. Upewnij się, że za każdym razem, gdy rozmawiasz z klientami, którzy jeszcze się nie zapisali, przypominasz im o liście. Powiedz im o zachęcie i dlaczego Twoje informacje powinny być dla nich interesujące. Zapytaj, czy możesz ich zapisać.

2.) Wykorzystaj swój blog do promocji newslettera

Na końcu każdego artykułu na blogu powinno znajdować się wezwanie do działania. Zachęć ludzi do zapisania się na listę newslettera. Możesz nawet osadzić formularz zapisu na dole artykułu, aby nie musieli go szukać. Ułatw im to tak bardzo, jak to tylko możliwe.

3.) Wykorzystaj swoją stronę internetową do promocji newslettera

Upewnij się, że promujesz swój newsletter na swojej stronie internetowej. Większość stron powinna mieć możliwość przejścia do formularza zapisu. Możesz również skorzystać z wtyczek widgetowych, takich jak mini formularz zapisu w pasku bocznym lub na dole kluczowych stron.

4.) Używaj poczty elektronicznej

Upewnij się, że nie wysyłasz wielu niechcianych e-maili promocyjnych na temat swojego newslettera. Jest to traktowane jako spam. W przypadku rozsyłania spamu można spodziewać się surowych konsekwencji. Warto jednak pomyśleć o tym, aby wspomnieć o swoim newsletterze w podpisie swojego zwykłego e-maila.

Pamiętaj o przestrzeganiu wszystkich przepisów dotyczących poczty elektronicznej

Bardzo ważne jest, abyś przestrzegał przepisów dotyczących wysyłania listów. Tutaj znajdziesz przydatny przewodnik, gdzie możesz dowiedzieć się więcej na ten temat w swoim kraju. Jest jeszcze jedna kwestia do omówienia, jeśli chodzi o prowadzenie skutecznego newslettera.

Jak przekształcić czytelników newslettera w dochodowych klientów?

O tym w następnym artykule. Uwaga: Ten wpis jest częścią większej serii o tym, jak skutecznie wykorzystywać cyfrowe kanały medialne do zwiększania sprzedaży:

    Mam małą widownię w mediach społecznościowych: Jak mogę zwiększyć sprzedaż? Wskazówki, jak przyciągnąć czytelników na bloga 4 sposoby na przyciągnięcie większej liczby czytelników do Twojego newslettera Napędzanie sprzedaży za pomocą e-Newslettera

PS Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat skutecznego wykorzystania mediów społecznościowych w celu przyciągnięcia czytelników do swojego newslettera i sprzedaży usług poligraficznych, pobierz mój darmowy przewodnik "Dziesięć zasad mediów społecznościowych dla sprzedawców usług poligraficznych". Będziesz również regularnie otrzymywać mój biuletyn "Views from the print buyer", pełen pomysłów na to, jak efektywnie wykorzystywać media społecznościowe i sprzedawać usługi poligraficzne.