Jak burza mózgów może sprzyjać kreatywnej kulturze biurowej

Udostępnij

Kreatywność jest bardzo ważna w biurze, ponieważ rodzi nowe pomysły i nowe sposoby wykonywania zadań. Sztuką jest upewnienie się, że pracownicy czują swobodę w wyrażaniu swoich myśli, a bycie pomysłowym może być trudne, gdy kultura organizacyjna nie zapewnia pracownikom odpowiednich warunków do realizacji takich pomysłów.

Firmy, które zapewniają czas na burzę mózgów lub przestrzeń biurową, wprowadzają kulturę otwartości i kreatywności. Zachęcają swoich pracowników, często przeznaczając dla nich czas na spotkania i innowacyjne myślenie. Oto kilka prostych sposobów na wprowadzenie burzy mózgów do dynamiki Twojego zespołu i rozpoczęcie kreatywności!

Organizuj regularne sesje burzy mózgów

Bycie kreatywnym jako pojedynczy pracownik jest o wiele trudniejsze (i zdecydowanie nie tak zabawne) niż bycie kreatywnym w grupie. Burza mózgów pozwala pracownikom spotkać się jako zespół i przedyskutować pomysły. Obecność osób o różnych punktach widzenia i zainteresowaniach daje dostęp do wszelkiego rodzaju niewykorzystanego potencjału.

Sesje burzy mózgów to sposób na kultywowanie pracy zespołowej i zwiększenie szans na rozwiązanie problemu lub stworzenie nowego sposobu działania. Sprawdza się to zwłaszcza w działach marketingu, gdzie istnieje presja wymyślania innowacyjnych i udanych kampanii. Sesje te powinny mieć jednak konkretny cel, aby uniknąć zejścia na utarte ścieżki.

Powiązane: Jak skrócić czas pracy administratora dzięki kreatywnemu myśleniu

Zrób z tego nawyk

Burza mózgów jest częścią procesu twórczego, więc nie daj się złapać w pułapkę myślenia, że nie ma czasu na kreatywność! Pamiętaj, że jeśli sesje burzy mózgów nie staną się Twoim nawykiem, przestaną być traktowane priorytetowo.

Wygospodarowanie czasu na burzę mózgów z zespołem jest tak samo ważne, jak znalezienie czasu na wszystkie inne spotkania, które masz w planie w tym tygodniu. Tworzenie zespołów innowacyjnych - w których każdy zespół ma inny cel - jest jednym ze sposobów wspierania kreatywności i jednoczesnego dzielenia i pokonywania problemów.

Wspieraj nowe pomysły

Pracownicy mogą mieć pomysły, ale mogą bać się je wyrażać z obawy przed popełnieniem błędów i naganą. Ważne jest, aby kierownictwo pokazało, że wspiera i docenia kreatywne myślenie, będąc bardziej otwartym na pomysły zgłaszane przez pracowników.

Stworzenie kultury wspierającej kreatywność może wymagać pracy. Niektórzy z bardziej pewnych siebie pracowników mogą bez obaw zwrócić się do kierownictwa, ale w przypadku tych nieśmiałych warto założyć skrzynkę na sugestie, gdzie pracownicy będą mogli zgłaszać swoje pomysły bez obawy przed konfrontacją. Można też zorganizować spotkania w formie burzy mózgów w taki sposób, aby każdy miał szansę wypowiedzieć się bez negatywnej reakcji.

Podsumowując

Kreatywność jest bardzo ważnym czynnikiem sukcesu w biznesie, a niewiele organizacji wygospodarowuje czas dla swoich pracowników na kreatywność lub promuje kulturę otwartości. Dlatego bardzo ważne jest, aby firmy zachęcały swoich pracowników, a nie zmuszały ich do coraz większej wydajności, bez otwartej dyskusji w grupie na temat tego, jak to osiągnąć. Aby uzyskać więcej pomysłów na to, jak rozpocząć kolejne kreatywne przedsięwzięcie, skontaktuj się z nami w firmie Ironmark. Wiemy, jak pomóc Ci zacząć!