5 sposobów, aby Twoja firma wyróżniała się wśród potencjalnych klientów

Udostępnij

Jak wyróżnić się na tle konkurencji? W moim ostatnim artykule poruszyłem temat znaczenia różnic. Omówiliśmy, dlaczego wiele różnic, na które powołują się przedstawiciele branży poligraficznej, nic nie znaczy dla kupujących. Poznaliśmy też trzy ważne sposoby na sprawdzenie, czy Twoja różnica zadziała, czy nie. Zrozumienie tej teorii jest ważne. Ale czasami o wiele łatwiej jest zobaczyć rzeczy w praktyce. Dlatego podzielę się z Tobą pięcioma przykładami różnic, które możesz zastosować w swojej firmie. Zaczyna się:

    Specjalizacja rynkowa

Jednym ze sposobów na pokazanie różnicy jest pokazanie, jak rozumiesz konkretny rynek. Na przykład, możesz specjalizować się w obsłudze konkretnego rodzaju biznesu. Jeszcze lepiej, możesz to robić w swoim lokalnym regionie. Pamiętaj, że nie muszą to być jedyne typy klientów, które obsługujesz. Ale to właśnie na nich skupisz się podczas rozmów z potencjalnymi klientami z tego samego sektora.

    Unikalne procesy

Czy masz jakiś szczególny proces, który opracowałeś? Może to być świetny sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji. Na przykład, możemy mieć specjalną listę kontrolną, która zapewnia, że projekty web-to-print przebiegają prawidłowo. Jeśli tylko potencjalni klienci zrozumieją, w jaki sposób wykorzystujemy te procesy, aby działać inaczej niż konkurencja, to mamy do czynienia z silną różnicą.

    Nietypowe produkty

Wiele drukarni stosuje bardzo nietypowe procesy wykończeniowe lub tworzy nietypowe produkty. Może to być skuteczny sposób na pokazanie różnic potencjalnym klientom. Należy jednak pamiętać, że jeśli dany produkt lub proces stanie się bardziej popularny, być może trzeba będzie stworzyć nowy wyróżnik. Ten rodzaj różnic to raczej przewaga pierwszego uczestnika rynku.

    Wyniki

Poprzednie wyniki również mogą Cię wyróżnić. Na przykład, można zostać zapamiętanym jako drukarnia, która generuje o 27% wyższy ROI dla wysyłek katalogowych.

    Dziwne pomysły

Natknąłem się kiedyś na drukarnię, która na wszystkich swoich reklamach umieszczała maskotkę firmy - chomika. Chomik stał się prawdziwym hitem. Wielu kupujących chciało wiedzieć więcej na jego temat i jak sobie radził. Było nawet kilka dyskusji o hosting chomika cam! Czasami najdziwniejsze rzeczy mogą sprawić, że będziesz się wyróżniać i angażować kupujących. Więc czy chomiki naprawdę mogą pomóc Ci w sprzedaży druku? Pamiętaj, że Twoja różnica jest często ćwiczeniem brandingowym. Nabywcy chcą mieć powód, aby preferowany przez nich dostawca był wyżej od konkurencji. Różnica w tym pomaga. W rzeczywistości może być trudno naprawdę się wyróżnić. Ale zastosowanie niektórych z tych pomysłów pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji. Jak wprowadzić różnicę w czyn?

    Usiądźcie jako zespół i zróbcie burzę mózgów na temat pomysłów na wyróżnienie się. Wykorzystaj pięć pomysłów przedstawionych w tym artykule jako punkt wyjścia. Sprawdź swoje ulubione różnice pod kątem trzech słów kontrolnych z mojego ostatniego artykułu. Czy sprawdzają się one we wszystkich trzech aspektach? Przeprowadź test drogowy swoich różnic z kilkoma obecnymi klientami. Co oni o tym sądzą?

Jeśli przeprowadzisz wszystkie trzy ćwiczenia z powodzeniem, będziesz na dobrej drodze do prawdziwego odróżnienia się od konkurencji. Uwaga redaktora: Ten artykuł był częścią serii dwóch postów na temat tworzenia wartości poprzez zróżnicowanie:

    Jak się wyróżnić (i zarobić na tym pieniądze) 5 sposobów na to, by Twoja firma wyróżniała się wśród potencjalnych klientów

- — PS Jeśli chciałbyś poznać więcej praktycznych pomysłów na to, jak nawiązać kontakt z dzisiejszymi klientami, pobierz mój darmowy e-book "Dziesięć powszechnych błędów w sprzedaży druku i co z nimi zrobić". Będziesz również regularnie otrzymywać mój biuletyn "Opinie nabywcy druku", pełen pomysłów na to, jak skutecznie sprzedawać druk.