11 terminów z zakresu projektowania graficznego, które musisz znać

Udostępnij

Pamiętasz, jak w szkole musiałeś uczyć się słówek? Może trochę marudziłeś i jęczałeś, ale teraz cieszysz się, że znasz takie słowa jak "unconscionable", dzięki czemu możesz powiedzieć: "To nie do pomyślenia, że muszę się uczyć tej ogromnej listy słówek".

Widzisz? Słownictwo.

Ponadto te nowe słowa mogą pomóc Ci nawiązać kontakt z grafikiem. Kiedy rozumiesz żargon projektowania graficznego, masz większe szanse na uzyskanie projektów, których oczekujesz.

Mając to na uwadze, zapoznaj się z tymi powszechnymi terminami z zakresu projektowania graficznego, które musisz znać. I nie martw się, na końcu nie zostaniesz przepytany.

Typografia

Typografia odnosi się do wyglądu i stylu czcionki. Projektanci graficzni wykorzystują elementy artystyczne, aby zapewnić atrakcyjność wizualną kroju pisma przy jednoczesnym zachowaniu jego czytelności.

Related POST: Czego potrzebują twoi graficy, aby trafić w dziesiątkę

Sieroty i wdowy

Sieroty i wdowy to pojedyncze słowa lub krótkie linie, które pojawiają się samotnie na górze lub na dole kolumny tekstu. Projektanci usuwają sieroty i wdowy, aby stworzyć czystsze projekty.

Lorem Ipsum

Lorem Ipsum to fikcyjny tekst, którego projektanci używają jako zastępczego miejsca, aby ludzie mogli zobaczyć projekt, zanim tekst będzie gotowy. Jeśli zobaczysz go w wersji roboczej projektu, zrozum, że jest to kopia tymczasowa.

Paleta kolorów

Paleta kolorów odnosi się do wszystkich kolorów użytych w projekcie. Marki powinny mieć paletę kolorów, które wzajemnie się uzupełniają.

Related POST: Jak napisać kreatywny brief, który spodoba się projektantowi?

Monochromatyczny

Monochromatyczny to słowo używane w odniesieniu do projektów, które są czarno-białe lub zawierają wiele odcieni jednego koloru.

Kolory komplementarne

Kolory komplementarne znajdują się na przeciwległych końcach koła barw, ale uzupełniają się wzajemnie. Przykładami kolorów uzupełniających są czerwony i zielony.

Related POST: Projektowanie graficzne a sztuka

Ciepłe kolory

Ciepłe kolory to takie, które dają radosny, ekscytujący nastrój. Projektanci uważają pomarańczowy, żółty i czerwony za ciepłe kolory. Mogą używać jednego ciepłego koloru lub kombinacji ciepłych kolorów.

Related POST: 5 rzeczy, których potrzebujesz na pierwsze spotkanie z projektantem

Kolory chłodne

Kolory uspokajające i kojące są określane jako kolory chłodne. Niebieski, jasnofioletowy i zielony to kolory chłodne.

Logomark

Obrazy lub symbole, które reprezentują marki, są określane jako logomarki. Znaki te zazwyczaj nie zawierają nazwy firmy, ale tworzą tożsamość wizualną.

Logotyp

Kiedy projektanci stylizują nazwę marki tak, aby wyglądała jak logo, określa się ją mianem logotypu. Marki mogą mieć logotypy i logomarki. Facebook, Adobe i Android to przykłady marek, które używają logomarków i logotypów.

Related POST: Dlaczego powinieneś zapytać drukarza o jego zespół kreatywny?

Przewodnik po stylach

Twój wewnętrzny zespół marketingowy powinien prowadzić przewodnik stylu, który dyktuje standardy dla Twojego brandingu. Przewodnik ten często zawiera takie informacje, jak dokładne specyfikacje logo firmy, kolory marki, czcionki i inne. Projektant będzie potrzebował kopii przewodnika stylu podczas tworzenia materiałów marketingowych dla Ciebie. Jeśli tworzysz nową markę lub przeprowadzasz jej odświeżenie, projektant może pomóc Ci w stworzeniu tego przewodnika.

Poznaj te i inne terminy

Ważne jest, aby znać język, jeśli chcesz mieć dobre relacje robocze ze swoim grafikiem. Kiedy znasz język, możesz wyjaśnić, czego oczekujesz od projektu.

Czy nadal uważasz, że uczenie się tego całego żargonu jest "nieuzasadnione"? W takim razie potrzebujesz Ironmark po swojej stronie. My już znamy ten język i możemy go przetłumaczyć na słowa zrozumiałe dla Ciebie. Umów się z nami na czat i dowiedz się, jak możemy przenieść Twoją grafikę na wyższy poziom.