Jak relacje w czasie rzeczywistym w mediach społecznościowych wpływają na sprzedaż druku

Udostępnij

Jaki jest sens mediów społecznościowych?

Wszyscy mówią teraz firmom, że muszą korzystać z mediów społecznościowych. Bardzo łatwo jest dać się wciągnąć w ten szum. Niestety, wielu "ekspertów", którzy mówią ci, że powinieneś korzystać z mediów społecznościowych nie mówią ci, jak z nich korzystać. Jeśli nie wiesz, jak prawidłowo korzystać z mediów społecznościowych, nie uzyskasz wyników. Istnieje ważna zasada, aby zastosować się do mediów społecznościowych (lub jakiejkolwiek innej działalności marketingowej, dla tej sprawy):

Media społecznościowe są bezwartościowe, chyba że generują wyniki.

Firmy będą miały różne poglądy na temat wyników, które chcą osiągnąć. Jednak najważniejszą miarą, którą firmy poligraficzne powinny stosować do pomiaru mediów społecznościowych, jest sprzedaż. Wszystkie działania w Twojej firmie muszą koncentrować się na utrzymaniu ruchu w zakładach produkcyjnych. Jeśli media społecznościowe tego nie osiągają, jest to strata czasu i wysiłku. Oczywiście, media społecznościowe nie mogą bezpośrednio generować sprzedaży, ale z pewnością odgrywają pewną rolę. Aby upewnić się, że media społecznościowe spełniają swoją rolę, ważne jest, aby zrozumieć, w jaki sposób pomagają one napędzać sprzedaż. Jak media społecznościowe wpisują się w cykl sprzedaży? Istnieją trzy etapy tworzenia wartościowej obecności w mediach społecznościowych:

    Znalezienie i przyciągnięcie potencjalnych klientów Zaangażowanie potencjalnych klientów Konwersja potencjalnych klientów

Jednakże, bardzo trudno jest używać mediów społecznościowych do ostatniego etapu. O ile nie prowadzisz sprzedaży online poprzez swoją stronę internetową, jest mało prawdopodobne, abyś osiągnął sprzedaż tylko poprzez media społecznościowe. Aby zdobyć poważne konta biznesowe, prawie na pewno trzeba przyjąć podejście sprzedaży bezpośredniej. Będziesz musiał zabrać swoje kontakty w mediach społecznościowych do prawdziwego świata.

Dlaczego musisz przenieść kontakty z mediów społecznościowych do świata offline?

Istnieją trzy powody, dla których warto to zrobić. Pierwszym z nich jest to, że tworzysz bardziej realistyczne relacje. Będziesz komunikował się z nimi poprzez osobisty kanał. Jest to najprawdopodobniej przez telefon. Jednak można to również osiągnąć poprzez e-mail, Skype i podobne. To pomaga osiągnąć głębszą, bardziej osobistą relację. Kiedy już nawiążesz tę głębszą relację, łatwiej jest przejść do dialogu sprzedażowego. Zazwyczaj nie jest to właściwe w mediach społecznościowych. Często dialog w mediach społecznościowych jest o wiele bardziej otwarty i może być czytany przez wielu. Absolutnie nie chcesz być postrzegany jako ktoś, kto ciągle sprzedaje w tych kanałach (to główny czynnik zniechęcający dla potencjalnych klientów). Kiedy już komunikujesz się z potencjalnym klientem na poziomie jeden-na-jeden, możesz zacząć skupiać się na rozmowie biznesowej. Możesz przejść od zaangażowania do sprzedaży. To właśnie tutaj pojawia się trzecia zaleta rozmowy offline: możesz stworzyć spersonalizowane wezwanie do działania. Dzięki rozmowie w cztery oczy, możesz zachęcić potencjalnego klienta do podjęcia kroków, które chcesz. Każdy z tych kroków będzie prowadził do sprzedaży.

Dlaczego więc potrzebujesz mediów społecznościowych, jeśli prowadzisz rozmowy sprzedażowe offline?

Media społecznościowe to świetny sposób na stworzenie ciepłych perspektyw. Twoja aktywność w mediach społecznościowych powinna być nastawiona na upewnienie się, że masz stały strumień potencjalnych nowych klientów, z którymi możesz się skontaktować. Ci ludzie chętnie z Tobą porozmawiają. Będziesz miał zupełnie inną rozmowę w porównaniu do zimnego dzwonienia do potencjalnych klientów.

Celem mediów społecznościowych jest budowanie rurociągu potencjalnych klientów.

W kolejnych trzech artykułach omówię, w jaki sposób angażować odbiorców w mediach społecznościowych i jak zdecydować, które kontakty z mediów społecznościowych zamienić w potencjalnych klientów. Następnie przedstawię cztery sposoby na przeniesienie relacji z mediów społecznościowych do czasu rzeczywistego. Uwaga redaktora: Ten post jest częścią większej serii o tym, jak media społecznościowe mogą pomóc w napędzaniu sprzedaży dla Twojej firmy poligraficznej:

    Jak relacje z mediami społecznościowymi w czasie rzeczywistym wpływają na sprzedaż druku Najlepszy sposób na zaangażowanie potencjalnych klientów w mediach społecznościowych? Które znajomości w mediach społecznościowych są potencjalnymi klientami? Jak przekształcić kontakty z mediów społecznościowych w klientów?

- — PS Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji o tym, jak skutecznie wykorzystywać media społecznościowe do sprzedaży usług poligraficznych, pobierz mój darmowy przewodnik "Dziesięć zasad dotyczących mediów społecznościowych dla sprzedawców usług poligraficznych". Będziesz również regularnie otrzymywać mój biuletyn "Views from the print buyer", pełen pomysłów na to, jak skutecznie wykorzystywać media społecznościowe do sprzedaży usług poligraficznych.