Czy zbierasz odpowiednie dane od odwiedzających Twoją stronę internetową?

Udostępnij

Pamiętasz tę linię z "Pola marzeń": "Jeśli ją zbudujesz, przyjdą?".

Cóż, zbudowałeś swoją stronę, a odwiedzający z pewnością przyszli. Nie tylko to, ale oni zostawili za sobą wszystkie rodzaje danych dla Ciebie, aby uzyskać dostęp.

Masz tak dużo danych, że można wypełnić cały diament baseball cornfield, a następnie niektóre. W rzeczywistości, przechodzisz przez przeciążenie danymi.

Weź głęboki oddech i stanąć z powrotem na sekundę. Nie potrzebujesz wszystkich tych danych, ale potrzebujesz niektórych z nich. Przetnij nadmiar i wybierz dane, których potrzebujesz, aby zwiększyć konwersje.

Jakich danych potrzebujesz?

Prawdopodobnie będziesz zaskoczony, gdy okaże się, że nie potrzebujesz prawie tak dużo danych, jak myślałeś. Podstawy, których potrzebujesz to:

  • Demografia
  • Adresy e-mail
  • Korzystanie z witryny
  • Intencje odwiedzających

Powiązane: Czym jest Inbound Marketing i jak działa?

Dane demograficzne

Twój produkt jest przeznaczony dla kobiet powyżej 50 roku życia, ale Twoja strona przyciąga głównie kobiety poniżej 30 roku życia. Co należy zrobić? Musiałbyś zmienić swój przekaz lub stworzyć treść, aby dopasować ją do potrzeb zamierzonej grupy odbiorców. Oczywiście, jeśli kobiety poniżej 30 roku życia również stają się klientami, to świetnie! Pamiętaj, aby dostosować swój przekaz również do tego segmentu.

W tym scenariuszu dowiedziałeś się wiele o swoich odbiorcach i możesz wprowadzić zmiany, które wzmocnią Twoją stronę i sprawią, że będzie ona bardziej atrakcyjna dla właściwych klientów. Ale nigdy nie będziesz wiedział, co się dzieje, jeśli nie będziesz zbierał społecznych danych demograficznych. Zbieraj dane o wieku, płci i lokalizacji odwiedzających, aby upewnić się, że prowadzisz marketing do swoich buyer personas.

Adresy e-mail

Adres e-mail jest jedną z najpotężniejszych informacji, jakie możesz zebrać. Adresy e-mail są jak numery telefonów z dawnych lat, więc pamiętaj, aby o nie pytać. Zbierając te informacje, możesz kontaktować się z klientami w sprawie ich zakupów, wysyłać bieżące wiadomości marketingowe do potencjalnych klientów, informować subskrybentów bloga o najnowszych wpisach oraz o wszelkich specjalnych ofertach lub promocjach, które prowadzisz.

Powiązane: Email Resurrection: Rozbudzanie malejącej listy

Użycie strony internetowej

Użycie strony internetowej pozwala Ci dowiedzieć się, co robią Twoi klienci, kiedy odwiedzają Twoją stronę. Możesz zobaczyć, czy zatrzymują się i zostają na chwilę, czy szybko opuszczają stronę. Możesz zobaczyć, jak znaleźli cię, jeśli pobrać lub udostępnić zawartość, porzucić przedmioty w koszyku, i więcej. Niektóre platformy programowe pozwalają również na śledzenie pełnej podróży odwiedzającego, dzięki czemu możesz dowiedzieć się, jak ludzie poruszają się po Twoich stronach i produktach. Te informacje pomogą Ci dopracować Twoją stronę internetową i wiadomości marketingowe.

Intencje odwiedzających

Jeśli zamierzasz stosować spersonalizowany marketing (a powinieneś), musisz znać intencje swoich klientów. Pozwoli Ci to na segmentację list e-mailowych i innych materiałów marketingowych w oparciu o powód, dla którego odwiedzający wszedł na Twoją stronę. Możesz pielęgnować i pielęgnować leady dla tych, którzy nadal badają produkty, podczas gdy sprzedajesz tym, którzy są gotowi do zakupu.

Powiązane: Jak napędzić ruch na swojej stronie internetowej

Zdobywanie danych

Teraz już wiesz, jakich danych potrzebujesz, ale jak je zdobyć? Masz dwie opcje zbierania danych i musisz użyć obu.

Zbieranie danych poprzez niestandardowe formularze

Spersonalizowane formularze są doskonałym sposobem na zbieranie danych, zwłaszcza demograficznych, adresów e-mail i intencji. Stwórz formularz z pytaniami, które dadzą Ci lepszy obraz każdego odwiedzającego.

Włącz pytania takie jak:

  • Jaki jest Twój wiek?
  • Jaka jest Twoja płeć?
  • Gdzie się znajdujesz?
  • Jaki jest Twój adres e-mail?
  • Co najlepiej opisuje Twoją wizytę:
    • Przeglądam, ale nie jestem gotowy do dokonania zakupu
    • Gotowy do zakupu dzisiaj
    • Prowadzę badania i kupię w następnej kolejności:
      • Rok
      • Sześć miesięcy
      • Miesiąc
      • Tydzień

Zbieranie danych poprzez CMS

Odpowiedni CMS ułatwia tworzenie formularzy, ale to nie wszystko - możesz również śledzić zachowanie użytkowników. Większość systemów CMS zawiera dzienniki aktywności, których możesz użyć, aby zobaczyć działania odwiedzających Twoją stronę.

Powiązane: 6 niezbędnych elementów projektu świetnej strony internetowej

Zacznij zbierać dane już dziś

Teraz jesteś gotowy, aby zacząć zbierać dane. Stwórz formularze i wykorzystaj swój CMS do śledzenia niezbędnych danych.

Czy masz ból głowy myśląc o wszystkich danych, które musisz śledzić? Pozwól, aby Ironmark zrobił to za Ciebie. Wykonujemy wszystkie czynności, więc możesz usiąść i patrzeć, jak konwersje się zwiększają. Zaplanuj czat, aby dowiedzieć się, jak nasi eksperci mogą Ci pomóc.