Metryki Facebooka dla początkujących, które musisz znać

Udostępnij

Rozpoczęcie działalności firmy na Facebooku może wydawać się tak proste, jak założenie konta, ale zanim zrobisz swój pierwszy post, musisz podjąć ważny krok. Pomyśl o swoich celach na Facebooku i wybrać, jak będziesz śledzić te metryki.

W ostatnim panelu dyskusyjnym na PR Summit DC, eksperci ustalili, że ROI jest King. Będąc w stanie wrócić do swojego szefa z solidnymi metrykami, że przekroczyłeś cel, poprawił postrzeganie swojej marki, lub umieścić policzalny odcisk w krajobrazie mediów społecznych są działania napędzające karierę. Będziesz chciał być w stanie uzyskać wgląd, aby pomóc poprowadzić swoje kolejne działania, ale najpierw musisz wiedzieć, gdzie szukać.

4 Metryki Facebook

Podczas korzystania z Facebooka, masz szczęście, aby mieć solidny zestaw narzędzi do śledzenia bezpośrednio na platformie. Zaloguj się do Business Manager i przejdź do Insights. Tutaj znajdziesz wszystko od odsłon do zaangażowania postu (i wiele więcej). Ponieważ prawdopodobnie będziesz chciał oddzielić organiczne i płatne wysiłki, może trzeba analizować dane poza szablonem.

Najczęściej wymagane metryki dla celów to:

Likes

Pamiętaj, aby wyjaśnić, czy ta metryka odnosi się do polubień strony czy zaangażowania. W przypadku Page Like, osoba faktycznie "lubi" stronę i może kontynuować oglądanie postów w swoim newsfeedzie. Zaangażowanie like ma miejsce, gdy ktoś ogląda posty i 'lubi' ten konkretny post. Jeden pokazuje zainteresowanie marką, podczas gdy drugi pokazuje zainteresowanie treścią.

Pamiętaj, że algorytm Facebooka stale osłabia zasięg stron biznesowych w News Feedzie. Aby zdobyć oczy na Twoje treści, konieczne jest połączenie organicznych i płatnych działań w mediach społecznościowych.


Wachiwit/Shutterstock

Zasięg

Nie każdy, kto zobaczy Twój post, poświęci czas na "polubienie" lub skomentowanie go. Ale wciąż są miliony oczu na Facebooku przewijających się przez news feedy w poszukiwaniu interesujących postów. Twój zasięg całkowity daje szacunkową liczbę osób, które mogły zauważyć twój post i powinien być coraz wyższy niż ten "Likes" numer. Na szczęście dla początkujących specjalistów Facebook, można zebrać te szacunki przed uruchomieniem płatnego postu po prostu przez wgląd Facebook zapewnia, jak utworzyć reklamę.

Podczas szczytu, Roy Abdo z Gallup podkreślił zdolność do, "wziąć swoją treść z 'tutaj gdzie istniejemy' do 'tutaj gdzie możemy Ci pomóc." To jest różnica między metrykami Facebooka, takimi jak Likes i Reach, a Interakcjami i Kliknięciami.

Related: Does Your Social Media Suck? Here's How to Tell

Interakcje

Ponieważ interakcje liczyć obejmuje polubienia, komentarze i akcje to jest dobrym wskaźnikiem wydajności swojego postu. Te liczby pokazują najważniejszą zdolność na Facebooku - zdolność do łączenia się z publicznością. Kiedy rośnie baza fanów zauważyć, jak różne rodzaje treści daje wyższe lub niższe ilości interakcji i dążyć do zwiększenia tych liczb poprzez delegowanie autentycznych treści, które mówi swoją wiadomość marki.

Kliknięcia

Często będziesz chciał udostępniać treści, które prowadzą odwiedzających bezpośrednio do Twojej strony. Możesz sprzedawać produkty, rekrutować nowych członków lub publikować bloga. Kiedy rozważasz ROI i myślisz o tym, ile kliknięć potrzebujesz, będziesz chciał przejść przez całą podróż kupującego. Czy muszą wypełnić formularz lub poprosić o próbkę? Bardzo rzadko jest to jednoetapowy proces zakupu, więc wiedz, że będziesz musiał najpierw zaplanować swoje wysiłki dla kliknięć, a następnie strategicznie pracować, aby poprawić współczynnik klikalności.

Nie wiesz od czego zacząć? Skontaktuj się z Ironmark już dziś, aby stworzyć swoją strategię na Facebooku.